$a WR O/KK $c WR O/KKs $d WA U/MJK $d WA U/SON41AP
043
$c PL
046
$s 1877
110
2
$a Nadwiślańska Linia Kolei Żelaznej.
368
$a Koleje.
370
$c Polska.
372
$a Transport kolejowy.
410
2
$a Droga Żelazna Nadwiślańska.
410
2
$a Nadwiślańska Droga Żelazna.
410
2
$a Privislinskaâ železnaâ doroga.
410
2
$a Kolej Nadwiślańska.
410
2
$a Towarzystwo Drogi Żelaznej Nadwiślańskiej.
410
2
$a Obŝestvo Privislânskoj Železnoj Dorogi.
665
$a Budowę Nadwiślańskiej Linii Kolei Żelaznej (z Mławy przez Warszawę, Lublin, Chełm do Kowla) rozpoczęto w 1874, oddano do użytku w 1877. Od 1897 państwo rosyjskie wykupowało na obszarze Królestwa Polskiego koleje: Privislinskaâ železnaâ doroga, Terespol'skaâ železnaâ doroga, Ivangorodo-Dombrovskâ železnaâ doroga; w 1906 dołączono do nich wiele pomniejszych odgałęzień kolejowych; całość utworzyła sieć o podobnej nazwie: Privislinskie železnye dorogi.
670
$a Warszawa - Otwock podróż sentymentalna / [teksty w katalogu Jan Tabencki, Andrzej Rukowicz i Jerzy Szałygin]. - Warszawa, 2002.
670
$a Tarif na perevozku vojsk i voennyh tâžestej po Privislinskoj železnoj doroge. - Varšava, 1883.